Overzicht

Imago- en reputatieonderzoek


Voor verschillende instellingen in het mbo, hoger onderwijs en andere instellingen binnen deze sectoren voert ResearchNed imago- en reputatieonderzoek uit.
De doelen en inhoud van dit soort onderzoek zijn sterk afhankelijk van de vragen die er binnen de organisaties liggen. Een aantal voorbeelden zijn:

  • Inzicht verkrijgen in het imago en de naamsbekendheid van de instelling;
  • Het achterhalen van de belangrijkste kernwaarden die leven binnen de instelling – komen deze overeen met de reeds geformuleerde kernwaarden?
  • Wat zijn de wensen en behoeftes van onze belangrijkste en potentiële klanten en hoe kunnen onze diensten daaraan bijdragen?
  • Op de hoogte blijven van het beeld dat de omgeving van uw hogeschool of universiteit heeft? Meer inzicht verkrijgen waarin uw instelling zich onderscheidt van andere instellingen? EDUprofiler biedt een nieuwe methode voor strategisch imago-onderzoek.

Voor meer informatie over imago- en reputatie-onderzoek kunt u contact opnemen met Jules Warps.
Voor EDUprofiler hebben ResearchNed en marktonderzoeksbureau DVJ-Insights hun communicatie-expertise en kennis van het hoger onderwijs gebundeld.